Oops…

Long time, no seen……jag är nog den  sämsta bloggerska ever 😦

Men så är det när tiden spenderas till annat än att sitta framför datorn – så det är väl ett gott tecken?  Nu har jag ju haft en segdragen förkylning, matförgiftning som visade sig vara tarmvred och en liten resa till Alperna som som också bidragit till det dåliga bloggandet .Men nog om det nu, för nu är jag ju här:-)

I vårt område har det liksom svampar ploppat upp nya hus lite överallt. Så nu har vi 2 nya grannar  mittemot vår entré och därmed är hela vår sida av området bebyggt. Känns skönt att dessa tomma tomter nu fylls med liv istället.

En alpin weekendresa till Italien och Adamello har vi alltså hunnit med tillsammans med fina vänner. Vi lyckades få till samtliga ingredienser för en lyckad skidresa; underbart väder, härlig skidåkning med tillhörande möra ben, god mat & dryck och framförallt en lycklig familj. Bara att kunna ta en liten espresso i strålande solsken vid 9,30 i backen är ren lycka för mig!

Våfflor i köket

Här hemma har vi sedan firat våffeldagen, det är precis ett år mellan dessa två bilder. Lite skillnad, då satt vi på ett gäng byggskivor omringade av gips och i år kunde vi sitta utomhus i det underbara sommarvädret, 19 grader stod det på termometern i söndags. Otroligt!

Nu väntar jobbet med att ta hand om vår gräsmatta. Det är med spänning vi väntar på resultatet av höstens jobb.

Tjingeling på er!

 

Om Andrea Herzog Engström

Det här är jag: Bor tillsammans med min lilla familj i Uppland. Jobbar som Merchandiser, men hjälper gärna till som inredningsstylist så fort tillfälle ges. Är inne i en ny spännande fas i livet, då vi nu precis byggt klart vårt eget hus. Nu väntar trädgården på oss...
Detta inlägg publicerades i Fira, Fritid, Husbygget, Köket, Tomten, Trädgården, Villan och märktes , , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar